Gudstjänst

På söndagar samlas vi som församling och firar gudstjänst. Vi ser gudstjänsten som en möjlighet för oss att lära oss mer om vem Jesus är. Det är också en stund då vi får sjunga lovsång och be tillsammans. Och såklart, inte minst, dela vardagens glädje och bekymmer över en kopp kaffe och smörgås. För vad vore en söndag utan kyrkfika?

Vår längtan är att våra gudstjänster ska vara en härlig stund, då vi som församling får samlas och rikta blicken mot Jesus. En stund då vi får samla kraft, inspiration, mod, tröst och glädje. Oavsett vad det är du behöver, så tror vi att Gud är med oss och vill möta oss mitt i den situation vi befinner oss i. Vi ser att Hans närvaro förvandlar.

Våra gudstjänster består av lovsång, predikan och möjlighet till bön. Vid 10.00 börjar gudstjänsten och brukar hålla på i ungefär 1-1,5 timme. Efter gudstjänsten serveras det fika och du får gärna stanna kvar en stund för att lära känna oss bättre.

Välkommen till oss på gudstjänst!