Torsdagsbön

Vi tror att bön är viktigt och att det förändrar. Inte bara enskilda liv, utan situationer, samhällen och nationer. Bibeln är full av berättelser om bönens kraft och i Nya Testamentet får vi följa Jesus, Guds son, som ständigt kommer tillbaka till bönen och vikten av att söka Guds närvaro. Vi ser också hur bönen får vara ett viktigt redskap för oss att komma samman som kyrka, och att få skifta fokus och perspektiv i våra egna hjärtan.

Därför träffas vi i kyrkan varannan torsdag vid 18.30 för gemensam bön. Vi ber för det som ligger på våra hjärtan, stort som smått. Och vare sig du bett hundra, tio eller noll böner i ditt liv, så är du såklart varmt välkommen att vara med. Tillsammans sträcker vi oss längre och djupare.